Global menu

Our global pages

Close
 
Andrea Troianiello, Senior Associate

Andrea Troianiello

Senior Associate

Languages

Italian, English and French

Practice areas

  • Financial services disputes and investigations
  • Fraud and financial crime

Practice notes

Andrea è Senior Associate del nostro dipartimento di Litigation. E’ specializzato nel contenzioso in materia finanziaria, bancaria, societaria e regolamentare, del quale si occupa nell’ambito di procedimenti civili e arbitrali, oltre che in procedure amministrative di natura sanzionatoria di fronte alle Autorità di Vigilanza (Consob), fornendo assistenza a società e a istituzioni finanziarie nazionali e internazionali.

Ha inoltre maturato esperienza in materia di procedure concorsuali sia nell’ambito del contenzioso fallimentare (azioni di responsabilità e revocatorie promosse dalle curatele fallimentari) che in quello della ristrutturazione del debito (piani attestati ex art. 67 l.f. e accordi di ristrutturazione ex art. 182 l.f.).


Andrea is an Senior Associate in our Litigation group. He specialises in contentious matters related to finance, banking, corporate and regulatory law. He assists Italian and international corporates and financial institutions in judicial and arbitration proceedings as well as in enforcement proceedings before Regulators (Consob).

He also has experience in insolvency law and debt restructuring transactions.