Global menu

Our global pages

Close
 
Benedetta Ciampa, Senior Associate

Benedetta Ciampa

Senior Associate

Languages

Italian and English

Practice areas

  • Corporate
  • Litigation and dispute management

Practice notes

Benedetta è un Senior Associate nel nostro dipartimento Corporate e Litigation. Laureata nel 2005 in Giurisprudenza presso la facoltà di Giurisprudenza dell’università “La Sapienza” di Pisa, nel 2013 ha conseguito il master Universitario di II Livello in Diritto d’Impresa presso l’Università Luiss Guido Carli. È un avvocato abilitato in Italia (Ordine degli Avvocati di Firenze dal 2009). 

L’ambito principale di attività, sia giudiziale che stragiudiziale, è quello societario, fallimentare e procedure di ristrutturazione del debito, ambito in cui ha maturato una pluriennale esperienza anche offrendo assistenza e consulenza a favore di una rilevante società nazionale ammessa alla procedura di amministrazione straordinaria ex d.l. 347/2003.

Benedetta is an Senior Associate in our Corporate and Litigation group. Graduated in 2005 in Law at University "La Sapienza" in Pisa, in 2013 she obtained a master’s degree in Business Law at Luiss Guido Carli University. She is a lawyer admitted to practice in Italy (Bar Association of Florence since 2009). 

The main area of activity, both in litigious disputes and in extra-judicial issues, is corporate, insolvency and debt restructuring procedures, an area in which he has several years of experience also offering assistance and consultancy for a relevant national company declared bankrupt ex dl 347/2003.